镜子

记梦,记感想

【洛丽塔】1997

Lolita, light of my life, fire of my loins. My sin, my soul.
Lo-lee-ta

洛丽塔,我的生命之光,我的欲念之火。我的罪恶,我的灵魂。

洛丽塔

I looked and looked at her and I knew,as clearly as I know that I will die,that I loved her more than anything I'd ever seen or imagined on earth.

She was only dead leaf echo of the nymphet from from long ago...but I loved her,this Lolita,pale and polluted and big with another man's child.

She could fade and wither.I didn't care.

I would still go mad with tenderness at the mere sight other face .

我看着她,看了又看,我知道就像我知道我必死无疑那样清楚,我是如此的爱她胜过我所看到的所能想象到的地球上的任何事物,她以前是一个妖女,现在却像一片枯叶,但是我爱她,这个洛丽塔苍白、臃肿、俗气、怀着别的男人的孩子,她可以褪色,可以枯萎,我不在乎,但我只要看她一眼,万般柔情,涌上心头。

What I heard then was the melody of children at play.Nothing but that.

And I knew that the hopelessly poignant thing was not Lolita's absence from my side but the absence other voice from that chorus.

我听到了孩子们的欢声笑语,除此之外,没有别的,让我心灰意冷的并不是洛丽塔不在我身边,而是这里的欢笑声没有她的。

评论

热度(14)